De fabeltjes van eten

De fabeltjes van eten

Het jaar 2013 is alweer een tijdje aan de gang en veel mensen laten de teugels wat vieren als het gaat om het volhouden van hun goede voornemens. Elk jaar worden er bij de start van het nieuwe jaar nieuwe voornemens bedacht. Uit onderzoek is gebleken dat het stoppen met roken en gezonder leven de twee meest voorkomende voornemens zijn voor 2013.

Vaak komt bij gezonder leven ook gezonder eten kijken en dat betekent afgelopen met dat fastfood! Algauw zult u merken dat discipline vereist is als u uw levensstijl aan wilt passen. Want laten we eerlijk zijn gezonder leven is een deel van uw levensstijl aanpassen. Verder is het natuurlijk belangrijk om naast te letten op uw voeding, ook meer te gaan bewegen. Het lastige bij een gezonde levensstijl is de keuze voor gezonde producten te maken. Echter tegenwoordig is bijna alles ongezond! Daarnaast bestaan er ontzettend veel fabeltjes over afvallen en alles wat daar bij komt kijken.

214631_962_1225447012162-afvallenWij hebben de meest voorkomende fabeltjes voor u op een rijtje gezet:

  1. Afvallen gaat niet altijd hand in hand samen met sporten. Natuurlijk stimuleert u afvallen door middel van beweging, immers er worden meer calorieën verbrand als u in beweging bent dan dat u stil zit. Maar het is niet noodzakelijk, een gevarieerde voeding kan er immers ook voor zorgen dat u afvalt.
  2. Daarnaast horen we vaak dat u helemaal geen vetten mag eten, ook dit is niet waar. U heeft zelfs vetten nodig om af te vallen. Er zijn diverse soorten vetten zo zijn er onverzadigde vetten en verzadigde vetten. Daarnaast is er ook het zogenaamde transvet, dit vet is erg ongezond en kan verborgen zitten in koek, gebak, hartige snacks en patat. Wilt u graag meer weten over de verschillende soorten vetten en waar u op moet letten? Klikt u dan hier.
  3. Afvallen kan alleen maar als je niets eet. Dit is absoluut niet waard, afvallen of gezonder leven valt of staat door middel van een gevarieerd voedingspatroon. Mocht u daadwerkelijk een dieet volgen dan is het belangrijk dat u zich daaraan houd. Het dieet wordt immers samengesteld aan de hand van diverse richtlijnen en zorgt voor een gevarieerde voeding. Mocht u zelf opletten zorg er dan zelf voor dat uw voeding varieert en diverse producten van verschillende voedingsmiddelen bevat.

Kortom de kern van een gezonder leven zit hem in de juiste variatie. Veel mensen vinden het lastig om vol te houden doordat ze erg streng zijn. Maar tussendoortjes mogen, zolang miniu maar de juiste keuze maakt. U bent niet de enige die het lastig vindt om de juiste keuzes te maken. Daarom hebben wij 3 gezonde tussendoortjes gevonden voor u:

  1. Fruit eten, dit zal u vast niet verbazen. In fruit zitten ontzettend veel vitamines maar ook natuurlijk (gezonde) suikers. Met name bananen, kiwi’s en appels zijn goede tussendoortjes. Vaak worden er per dag 2 stuks fruit aangeraden. Leuk weetje: uit onderzoek is gebleken dat mensen die veel groenten en fruit eten vaak optimistischer zijn over de toekomst.
  2. Groente is een goede variant voor lekkere tussendoortjes. Zo zijn er tegenwoordig zogenaamde snoep- tomaatjes en kunt u ook een lekker fris stukje komkommer eten. U kunt ook kiezen voor miniwortels, augurken of radijsjes.
  3. Koekjes of cake zijn geen goede tussendoortjes. Toch zijn er ook enkele varianten die u wel kunt eten zoals een plak ontbijtkoek, mueslireep, eierkoek, rijstcracker of één evergreen.

Heeft u nog tips en/of suggesties als het aankomt op gezonde voeding of gezonde tussendoortjes? Laat het ons weten! Wilt u graag nog meer weten over voeding en alles wat daar bij komt kijken? Bekijk dan andere artikelen op onze website.